رابطه افسردگی و خشونت چیست؟

افسردگی و خشونت
   

یکی از بیماری‌های شایع قرن حاضر افسردگی است طوری که در رابطه افسردگی و خشونت شخص در اثر ناکامی ها، شکست ها و موقعیت های سخت ممکن است به آن مبتلا شود. این بیماری با بی قراری، اضطراب، تغییر در رفتار و اخلاق و عدم کنترل خشم و… بروز می کند.

وجود رابطه افسردگی و خشونت عاملی برای ماندگاری افسردگی است.

زمانی  که عصبانیت و دلیل آن  به خوبی شناخته نشود، منجر به پرخاشگریِ منفعلانه می‌ گردد. این رفتار موجب می شود که شخص در درون با خود بجنگد و موجب خود تخریبی می شود.

خشونت می‌تواند در کلام، رفتار، احساس  و یا به صورت فیزیکی بروز کند. ما حتی با طرز نگاه مان می‌توانیم نسبت به دیگران خشونت به خرج دهیم.

نحوه بروز خشم در افسردگی

خشونت در افسردگی به دو شکل متفاوت بروز می کند.

در نوع اول ، افسردگی همراه با بی‌ قراری و اضطراب می ‌باشد که در آن فرد دچار خشم ، عصبانیت و  پرخاشگریِ  می شود. در این مرحله فرد به شدت تحریک پذیر است و زیاد عصبانی می شود. این افراد خشم خود را با فریاد زدن، پرتاب کردن اشیا و برخورد های فیزیکی نشان می دهند.

نوع دوم که افسردگی آرام می‌باشد فرد همه خشم و عصبانیت  خود را در خود فرو می برد و آن را بیان نمی کند. که این افراد در واقع خشم بزرگی را در درون خود نگه داشته اند.

رابطه افسردگی و خشونت|عدم کنترل خشم در افسردگی|افسردگی و خشونت

زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه

خشونت در موقعیت های مختلف

_ خشم و عصبانیت در موقعیت های مختلف به  شیوه های متفاوتی بروز می کند.

_ گاهی خشم خود را با قضاوت کردن بروز می دهید.

_ ممکن است در هنگام عصبانیت خود و دیگران را سرزنش کنید.

_ نا امیدی و یاس از دیگر آثار بروز خشم  می باشد.

_ تمسخر و تحقیر دیگران نوعی پرخاشگری است.

_ افراد خشمگین معمولا دیگران را محدود، محروم و کنترل می کنند.

_ لجبازی نوعی خشم سرکوب شده است که معمولا از دوران کودکی همراه شخص است.

_ بدبینی و بدگمانی نسبت به اطرافیان نوعی خشم درونی در وجود شخص می باشد.

_ بعضی از افراد دائما با نظرات و تصمیم های دیگران مخالفت می کنند و از این طریق خشم و عصبانیت خود را تسکین می دهند.

_ ایجاد مانع در مسیر رشد و پیشرفت دیگران نشان از نوعی خشم عمیق در وجود شخص افسرده می باشد.

افرادی که از افسردگی رنج می برند به دلیل عدم کنترل خشم خود احتمال ارتکاب جرائم خشونت بار در آنان سه برابر بیشتر از دیگران است.

افسردگی و خشونت

عوارض افسردگی و خشونت

عوارضی که در صورت عدم کنترل خشم در افراد افسرده ایجاد می شود، شامل گرفتگی و انقباض عضلات،  فشار خون بالا، مشکلات گوارشی، سر دردهای میگرنی، ناراحتی های کلیه و کبد، سکته های قلبی و مغزی و…می باشد.

درمان افسردگی و عدم کنترل خشم

برای درمان افسردگی و خشونت خود باید  یاد بگیریم که احساسات مان را کنترل کنیم و درباره آنها صحبت کنیم. این عمل صحیح‌ ترین برخورد با احساسات درونی است.

_اولین قدم این است که کاملا بر خود مسلط شوید و خود را فردی قدرتمند  و توانا بدانید، بعد به روی  احساس خشم خود تمرکز کنید، با این طرز نگاه شما آرام می شوید و خشم خود را کنترل می کنید.

_ اگر جایی نشسته اید آن مکان را ترک کنید و کمی قدم بزنید و اگر ایستاده اید بنشینید و خود را در مکانی آرام و دوست داشتنی تصور کنید. به طور کلی موقعیت خود را تغییر دهید .

اگر ندانیم که چگونه با افسردگی و خشونت خود روبرو شویم و آن  را به شکلی بروز دهیم که آسیبی به کسی وارد شود یا اینکه خشم خود نادیده بگیریم و آن را سرکوب کنیم، باعث بروز انواع بیماری های روحی، روانی و جسمی در خود می شویم. و نمی توانیم به خود برای بهبود افسردگی و کنترل خشم کمک کنیم.

بی شک یکی از بزرگترین دلایل مشکلات  جامعه ما به دلیل ناآگاهی و برخورد اشتباه با خشم و عصبانیت است.

پیشنهاد می کنیم برای شناخت خود و این که چگونه بر خشم های خود مسلط شوید تا به رفتاری خشونت آمیز تبدیل نشود از یک مشاور و روانشناس راهنمایی بخواهید، تا بهترین روش های درمان افسردگی و خشونت را در اختیار شما قرار دهند.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی مجیب با دارا بودن مجرب ترین کادر روانشناسی و مشاوره ، خدمات خود را به صورت تلفنی و آنلاین به هموطنان گرامی ارائه می دهد.

برای ارتباط با مرکز مشاوره تلفنی با شماره zendeghima.ir همه روزه حتی ایام تعطیل  از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب تماس بگیرید.

افسرگی و خشونت از معظلاتی است که اگر درمان نشود آسیب های جدی به فرد و جامعه وارد می کند، بنابراین بهتر است افراد افسرده برای روان درمانی به مرکز مشاوره مراجعه کنند و از راهنمایی متخصصان در این زمینه بهره ببرند.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی این امکان را برای شما فراهم آورده که بدون نیاز به مراجعه حضوری و گرفتن وقت به صورت آنلاین و سریع از خدمات ارائه شده توسط این مرکز استفاده کنید.

ارتباط با ما

فقط کافیست با شماره zendeghima.ir از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب و در همه روزها حتی ایام تعطیل تماس بگیرید و از خدمات رایگان این مرکز استفاده کنید.

مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی این امکان را به شما می دهد که از تجربه های مشاور خانم یا آقا به انتخاب خودتان بهره مند شوید.

شما می توانید برای تماس با مجرب ترین روانشناسان کشور از هر نقطه  ایران و در همه ایام هفته حتی تعطیلات از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب با شماره zendeghima.irتماس بگیرید.

هدف مرکز مشاوره روانشناسی تلفنی رضایت شما هموطنان گرامی از خدمات و امکانات این مرکز می باشد.

امید است با تلاش و کوشش روانشناسان و مشاوران این مرکز و همراهی و حمایت شما عزیزان به این هدف والا نائل شویم و به زودی به بهترین مرکز مشاوره تلفنی کشور تبدیل شویم.

خوشحال می شویم که شما همراهان محترم ، پیشنهادات و انتقادات خود در مورد این مرکز با ما در میان بگذارید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه