زیبایی ظاهری در پایداری ازدواج چقدر نقش دارد؟

زیبایی ظاهری در پایداری ازدواج
   

زیبایی ظاهری در پایداری ازدواج چقدر نقش دارد؟ زیبایی یک انسان به معنی زیبایی شناختی است. درست است که چشمان بزرگ، چهره کودکانه، اندازه بزرگ گونه ها و تقارن و نسبت اعضای صورت و اندام خوب نشانه های جهانی زیبایی است، اما زیبایی یک انسان بیش از این معیارهای زیبایی شناسی است. واقعیت ذهنی انسان این است که یک ویژگی ممکن است گاهی اوقات با تمام معادلات روانشناختی تداخل داشته باشد. انسانها، هنگامی که در عشق هستند، درباره معیارهای زیباشناختی جهانی فکر نمیکنند. آنها نمیتوانند نسبت چهره های مورد علاقه خود را اندازه گیری کنند.

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

به دنبال همسر بالقوه خود هستید؟

زیبایی ظاهری در پایداری ازدواج

به دنبال همسر بالقوه خود هستید؟ آیا فکر می کنید که او باید بسیار جذاب تر از شما باشد؟ مطالعات بسیاری نشان می دهد که زوج هایی که از لحاظ جذابیت فیزیکی نسبتا مشابه نیستند، روابط عاطفی کمی را تجربه می کنند.

انسان ها به دنبال یک همدم برای دلشان هستند و از حضور خود در کنار آنها لذت می برند. در یک عشق صادقانه، یک عاشق هنرمند نیست. نتیجه بروز جراحی زیبایی شناسی برای دستیابی به معیارهای ثابت زیبایی شناختی این است که جوانان بیشتر و بیشتر یکسان شدند. این حادثه نا معلوم یک تهدید جدی برای روابط عاشقانه است.

در عوض، زوج هایی که ظاهر ظاهری آنها شبیه هستند، شانس بیشتری برای ایجاد روابط پایدار دارند. اگرچه افراد خوش تیپ به نظر ما بیشتر مطلوب هستند، اما تقریبا همه ما (شاید کاملا آگاهانه نیست) احساس می کنیم که روابط موفق تر با فردی که همان سطح جذابیت فیزیکی را دارد، تجربه می کنیم. پژوهش جدید، بررسی ادراکات زنان نسبت به جذابیت ظاهری شوهران خود و میزان تعهد آنها و اندیشه های آنها در پایان دادن به رابطه است.

تحقیقات نشان می دهد که اکثر زنان که رابطه ی رضایت بخش دارند، جذابیت جسمانی شوهرشان، هم سطح یا اندکی بالاتر است. این پدیده “بالا بردن همسر” یا “توهم مثبت” است. مهمتر از همه، زنان که جذاب تر از همسرشان هستند، کمتر متعهد و به دنبال یک جایگزین جذاب و پایان دادن به رابطه فعلی خود هستند. علاوه بر این، رابطه بین زوج ها با جاذبه های کاملا متفاوت نیز کوتاه است، زیرا در طول زمان، احساس حسادت در طرف کمتر جذاب رابطه می شود.

چرا زنان ترجیح می دهند با مردان کمتر جذاب ارتباط داشته باشند

در توضیح اینکه چرا زنان در برخی موارد ترجیح می دهند با مردان کمتر جذاب ارتباط داشته باشند، می توان گفت:
“بدون شک، ما همه دلایل دیگری برای برقراری ارتباط با دیگران به علاوه جذابیت فیزیکی داریم؛ به عنوان مثال، زنان می توانند با مردان ارتباط برقرار کنند که هوشمند، ثروتمند یا طنز آمیز هستند.

هنگامی که یک رابطه جدید را شروع می کنیم، می خواهیم بیشتر ببینیم که طرف دیگر مثبت تر از واقعیت است، و در ماه های اول ما نقاط ضعف را نادیده می گیریم. زنان می توانند نادیده بگیرند و به تفاوت در اشتیاق ظاهری توجه نکنند که مدت ها پس از رابطه آغاز می شود.

زیبایی ظاهری در پایداری ازدواج

ممکن است یک نقص در یک شخص باعث زیبایی او شود. گاهی اوقات یک منحنی در بینی، یک کک و مک در گونه ها یا یک شکاف فک بالا، زیبایی منحصر به فرد را به چهره ای می دهد که با هیچ یک از فرمول های زیبایی شناخته نمی شود. ما همه انسان هستیم و طبیعت و انسان را جذب می کنیم. همانطور که ضعف های کوچک در صنایع دستی وجود دارد، آنها را زیبا تر می کند و آنها را به دیدگاه های لذت بخش تر، متفاوت از محصولات صنعتی، به همان شکل به عنوان یک ظاهر تراشیده و بی عیب و نقص، و مجسمه مانند یک انسان، “حس زیبایی “و” احساس عشق “را در ما الهام بخش نمی کند.

مقالات پیشنهادی مجیب

ازدواج با زنان زیبا …

گروهی از دانشمندان دانشگاه لیورپول ۱۰۰ عکس از زنان را بررسی کرده اند؛ برخی از این زوجها تنها چند ماه زندگی کردند و دیگران چند ساله بودند. محققان ویژگی های ظاهری هر یک از این زنان و مردان را برای مقایسه بهتر آنها معرفی کردند. نتیجه تحقیق در مجله روانشناسی و شخصیت اجتماعی منتشر شد، که در آن گفته شده است که اگر یک مرد بسیار خوش تیپ باشد، این عامل در بی ثباتی ازدواج نیست، اما اگر زن بسیار زیبا باشد، خیلی زیاد که زیبایی او خیلی به چشم اید ، احتمالا ازدواج دوام ندارد. زنان بسیار زیبایی گاهی شجاعت دارند که به راحتی ازدواج را ترک کنند.

ازدواج موفق یعنی همسان گزینی

گروهی از دانشمندان بریتانیا تحقیقات خود را در مورد انتخاب زوج توسط افراد مختلف متمرکز کرده اند، سوال اصلیشان در این تحقیق این بود که آیا مردم انتخاب بیشتری برای جفت شدن به دنبال افرادی شبیه به خودشان می کنند؟

آنها همچنین به تحقیقات مثبت پاسخ دادند و گفتند که مردم تمایل دارند با کسی مانند خودشان ازدواج کنند و حتی ازدواج آنجلینا جولی را توضیح دادند، به همین دلیل ازدواج او با جانی لمیلیر و بیلی باب تورنتون کوتاه و کمتر از ۲ سال است، اما به جای ازدواج او با براد پیت، یکی از مشهورترین شخصیتهای دنیا برای بیش از ۶ سال، زنده ماند.

 

مشکلات دوران اخیر زیبایی ظاهری در پایداری ازدواج

زیبایی ظاهری در پایداری ازدواج

متاسفانه یکی از مشکلات دوران اخیر مقایسه با بازیگران و ستاره های فیلم است. اشتباهات شناختی رایج عبارتند از: “من باید مثل ستاره های سینما باشم تا زیبا باشم” یا “من باید خیلی دوست داشتنی باشم”. اگر چه بعضی از آن را می توان با معیارهای زیباشناختی توضیح داد، اما بخش قابل توجهی از آن نمی شود. انرژی روان درونی، اعتماد به نفس، صفات شخصیتی، عزت نفس درونی، مهربانی و بشردوستی، همدلی، توانایی و هماهنگی، همه ویژگیهایی هستند که در چهره ها، حرکات و زبان بدن و زیبایی منحصر به فرد به انسان ها ظاهر می شود. ما گاهی از نقاط ضعف یکدیگر چشم پوشی می کنیم.

انسان ها به دنبال یک همدم برای دلشان هستند و از حضور خود در کنار آنها لذت می برند. در یک عشق صادقانه، یک عاشق هنرمند نیست. نتیجه بروز جراحی زیبایی شناسی برای دستیابی به معیارهای ثابت زیبایی شناختی این است که جوانان بیشتر و بیشتر یکسان شدند. این حادثه نا معلوم یک تهدید جدی برای روابط عاشقانه است.

مشاوره مجیب برای زیبایی ظاهری در پایداری ازدواج

به طور کلی، زمانی که زنان ظاهر بهتر نسبت به مردان داشتند، زنان و مردان رفتار مثبت تری داشتند. نتیجه این تحقیق بسیار منطقی به نظر می رسد، زیرا اعتقادات عمومی نشان می دهد که مردان حساسیت بالایی نسبت به زیبایی زنان دارند وبرای زنان بیشتر قدرت و درآمد مرد مورد توجه آنها هستند.

برای تماس با کارشناسان متخصص سایت زندگی ما برای زیبایی ظاهری در پایداری ازدواج از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد یا صفر با شماره  zendeghima.irاز سراسر ایران تماس بگیرید.

برای مطالب جذاب دنیای روانشناسی همیشه مارا دنبال کنید

0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه